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MessagePosté: 30 Aoû 2014 18:46 
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Capitaine de corvette
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Inscription: 06 Avr 2014 17:06
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Quelques news depuis niteroi
Plan d'eau superbe bien protege des vagues et de la houle
Depuis l appart je vois tout le plan d eau de guanabara qui sera le lieu des jo voile 2016
Le club de voile qui accueille est le plus vieux de la baie de Rio il fete ses 100 ans

Le hic : apparemment des courants fort il faudra intégrer ça !!


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MessagePosté: 30 Aoû 2014 21:42 
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Contre amiral
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Anda! Anda!
A part ça, les cocktails sont bons?

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MessagePosté: 30 Aoû 2014 22:32 
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Capitaine de vaisseau
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Forza francia !!!!!
Go France !!! :mrgreen:


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MessagePosté: 31 Aoû 2014 18:36 
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Contre amiral
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go team france,
fais nous parvenir, l’évolution de la compétition, nous allons te suivre de prés .

bonne nav.

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MessagePosté: 31 Aoû 2014 20:05 
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Je vais vous épargner les photos de ipanema et corcovado dont j'ai eu le droit en ce début d'automne français que l'on vit actuellement


@ntoine

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Je ne perds jamais. Soit je gagne, soit j'apprends. Nelson Mandela


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MessagePosté: 31 Aoû 2014 20:35 
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Capitaine de corvette
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Inscription: 06 Avr 2014 17:06
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Ici team france depuis niteroi la pression monte 8)
Fichier(s) joint(s):
Commentaire: Ca c est le plan d'eau !!! 25 degre et c est l hiver :)
image.jpg
image.jpg [ 164.54 Kio | Vu 4019 fois ]


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MessagePosté: 31 Aoû 2014 22:01 
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Ouf!
Magnifique!

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MessagePosté: 03 Sep 2014 06:24 
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dure première journée pour JC deux récepteurs cramés sur 5 mange ca fait mal

devant un argon
suivi de 2 skinny

@ntoine

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MessagePosté: 03 Sep 2014 07:55 
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Capitaine de corvette

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T'as un lien pour suivre?

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Vive le Dragon Force LIBRE et LIBERE (un RG65 quoi...)
ET GROS BIG UP AUX MMISTES OUVERTS D ESPRITS


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MessagePosté: 03 Sep 2014 08:36 
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Contre amiral
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Localisation: Basse-goulaine
@ntoine a écrit:
dure première journée pour JC deux récepteurs cramés sur 5 mange ca fait mal

devant un argon
suivi de 2 skinny

@ntoine


Aïe!

Problème de fuites?

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MessagePosté: 03 Sep 2014 09:15 
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Inscription: 20 Mai 2008 02:23
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Localisation: manche
report de la première journée par RGiste americain :

"Recap from Day #1 - RG Worlds
Day #1 started early with the first Race scheduled at 9:00am – and the last race not starting after 5:00pm. We had two seeding races, and then went into HMS style relegation/promotion (4up / 4 down) – with the fleet size being 12-13 at the start.
Seeding races were both light, and the course had to be completely changed due to a major wind shift. We are sailing from the end of a long pier, that is about 1M off the water, at the end of a series of boat slips. The wind was unfortunately blowing from the Shore – so it was incredibly unstable and shifty – in both direction and velocity. The Committee did a good job in trying to set a square course, however – the distance of the marks—and the size of the boats—the starting line, and leeward gates were incredibly challenging from a deep perception perspective. The Leeward gate would be 90 M dead down wind and coming back to weather you be sailing directing “at yourself” – using only angle of heel , to determine whether the boat was on or “off” the wind.
We sailed until a lunch break , and the wind had gotten very gusty – requiring ‪#‎2rigs‬ for most of the boats. The instability of the wind direction would be very frustrating indeed, -- as you have a favorable start, and simply sail out of breeze. The boats on the other “un=favored side of the course” would get a huge puff, and the lead would change hands very readily.
As for lunch - there is a full restaurant at the club, so we had Steak (filet) rice and French fries both days – “this” I could get used to…..!!
The committee decided to break for about an hour – and Denis Asbury helped set a new course with the committee (from an entirely new direction) late in the day. We got off a series of three race (5 total for the day), in what stabilized into #2 rig, and number #3 rig for most of the skippers.
The fleet sailing in the “A” Fleet group is certainly aggressive, and the boat on boat contact is certainly more prevalent than that from the IOM crowd. You are allowed to brush marks in this group, and that is a true blessing – with the distances of the courses set here. Being a “Fixed point” venue – it is very similar to the IOM Worlds in Israel.
My own performance has not been what I’d hoped – however, I simply can state that the front end in this group can really handle swing rigs in bigger breezes without much of a challenge. Pedro and Denis are both very quick, Herman from Argentina (with the Argon) has good speed as well. I have not seen any formal fleet standing yet – so I cannot comment on the leaders. I personally have been bumped to B Fleet twice – but was lucky enough to win both to promote back.
The Hospitality for the folks that traveled here –has been notable. The committee is very considerate considering John from France, and myself are the only two none Portuguese/Spanish speaking participants. As for the backdrop being set in Niterio – having the Sugar Loaf (mountain) and the Christ statue as a backdrop for the starting line….. I’m not sure if there’s anything more that needs to be said. Mauricio Dante (USA #171) has been a great companion, and his linguistic skills here are priceless."

go team france, juste le temps de réparer les fuites, de fiabiliser le bateau.

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MessagePosté: 03 Sep 2014 10:13 
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cyno45 a écrit:
T'as un lien pour suivre?

J'ai surtout le téléphone qui sonne pour me demander comment binder le recepteur


@ntoine

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MessagePosté: 03 Sep 2014 17:01 
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Résultats Day 1


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MessagePosté: 03 Sep 2014 23:04 
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@ntoine a écrit:
dure première journée pour JC deux récepteurs cramés sur 5 mange ca fait mal

devant un argon
suivi de 2 skinny

@ntoine



c est quoi un "skinny"

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Qui vit sans folie n’est pas si sage qu’il croit
_____/)_____/)_________/)_____/)__/)_____,_________/)______/)__/)__
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MessagePosté: 03 Sep 2014 23:23 
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Le rg des brésiliens fait pour battre l'argon

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